Maria Gustin Bergström

Maria Gustin Bergstrøm regnes som en av de viktigste kristne sang- og salmedikterne i Sverige. Hun var tidlig med og sang i Filadelfiakyrkan Stockholm sine kor og gjennom det vokste det frem en lengten etter å skrive egen musikk. I 1998 skrv hun en julemusikal som fikk navnet «Kärlekens väg» og i 2008 kom hennes første soloplate. Når hun samme året ble tildelt «Utbultstipendet» ble det sagt: Dypt rotfestet i svensk musikktradisjon viser Maria Gustin Bergstrøm at hun besitter det som til alle tider har vært salmedikterens signatur- evnen til å med helligeht som fokus, troverd formidle menneskers glede, trøst og lengten etter Gud. Nå turnerer hun over hele Sverige og har medvirket på TV-gudstjenester, hatt morgenandakter i Sverige Radio, og vært fast skribent i bladet «Sändaren». Vi ble først kjent med henne på Skärgårdssång i Sverige og lot oss henføre av damen og hennes fantastiske tekster. Hun slo alle rekorder på CD-salg når hun var hos oss i 2016, så det er en absolutt publikumsfavoritt som kommer tilbake.

Sgsang

En helg med god oppbyggelig musikk, gode møter , åndelig fellesskap. Vi kommer sammen i fellesskapet som vi har i troen på Jesus Kristus og er opptatt av å være en arena for hele kristen Norge på tvers av konfesjon og kirkegrenser.

Kontakt oss

  • Stiftelsen Skjærgårdsgospel
  • Postboks 303
  • 3791 Kragerø
  • post@sginfo.no
  • Tlf: 35 98 24 48